Olen tässä miettinyt poikia. Siinähän ei nyt ole mitään ihmeellistä. Kuka neljätoistavuotias tyttö ei niitä ajattelisi. Mutta mä lähdin miettimään niitä vielä sitä normaali "Voi vattu kun toi on suloinen" löpinästä syvällisemmin.

Mä luen tooodella paljon kirjoja, niinkuin monet mut tuntevat tietääkin. Kirjoissa pojat ovat melkein aina rohkeita ja itsevarmoja. Aina ne ovat valmiita pyytämään meitä ulos, vaikka ne ehkä sitä epäröivätkin. Kirjoissa pojat ovat aina melkein poikkeuksetta komeita, miehekkäitä, tai muilla tavoilla haluttavia.

Mä olen herännyt karuun todellisuuteen. Niillä ei ole aikomustakaan kertoa tytöille niiden tunteista meitä kohtaan. Ainoa asia miten ne kiinnittävät meihin huomiota, on kiusaaminen. Koska pieni kumilla pommittelu ei tulisi tarpeeseen? Mun ikäiset pojat meidän koulussa ovat kaukana niistä kirjan sankareista. Mutta olisihan se aivan typerää kuvittella että ne olisivat samanlaisia. Voihan sellaisia poikkeustapauksia ollakkin, mutta niitä saa kaivella jostakin kivien alta, ja jostakin syystä aina se luokan kaunein tyttö vie sen.

Tästä mä tulin ajatelleeksi, että monet näistä romaaneista, joita mä luen, on kirjoittanut nainen. Ja siinä vaiheessa mä aloin epäillä, että miten ihmeessä ne voisivat muka tietää, mitä teini-ikäisen pojan mielessä liikkui. Silloin mä aloin epäillä, että pojat eivät tunne yhtään samalla tavalla kuin me tytöt. Mä aloin miettiä, että ihastuivatko pojat tyttöihin yhtään sillä samalla, epätoisen ihastuneella tavalla, joka mullekkin on tullut jo hieman liian tutuksi. Tuntiko pojat minkäänlaista hellyyden ja läheisyyden tarvetta? Halusivatko ne hukuttaa sen ihastuksen halauksiin ja suudelmiin? Mulle poikien mielen liikkeet on yhtä kiemuraisia kuin kvanttifysiikka. Mä todella tovoisin että mä olen vetänyt aivan naurettavia johtopäätöksiä. Ja mä toivon, että joku kiltti miespuolinen korjaisi ystävällisesti mun vääristyneet käsitykset.

 

Sitten päästäänkin yhteen mun lempiaiheista, poikien luokitteluun! Tässä muutamia ryhmiä, joihin olen törmännyt. Jotkin pojat kuuluvat toki useampaan näistä, mutta ovat kuitenkin selviten yhtä.

Urheilijat:Yleensä pelaavat lätkää tai futista. Aikaa treeneihin menee noin neljä-viisi iltaa viikossa, ja kavereiden tapailuun käytetään loppuaika. Urheilijat ottavat lajinsa vakavasti, ja uskoutuvat sille siinä määrin, että tytöt eivät juurikaan kiinnosta, tai lopahtavat taka-alalle treenien paljouden vuoksi. Urheilijalla on siis yleensä tilaa vain yhdelle rakkaalle, urheilulle.

Rokkarit:Mikä sen tärkeämpää kuin musiikki? Rokkaria ei välttämättä ulkoapäin tunnista, mutta harrastukset ja musiikkimaku paljastavat hänen. Levyjä on pilvinpimein, ja huoneen nurkassa komeilee skitta tai rumpusetti. Miksä sen hienompaa, kuin osata soittaa Smoke on the water alusta loppuun? Rokkarit ovat yleensä mukavaa sakkia, mutta liian raskas musiikki voi joskus alkaa käydä hermoille. Mutta voihan tyttöystävä kokelas aina haaveilla poitsusta seuraavaa Ville Valoa.

Prätkä kundit: Ihaninta maailmassa on kuulla moottorin kehräävän kuin kissa. Vielä mukavampaa on kuitenkin ajaa täysillä ympäri keskustaa. Näiden poikien intohimo on moottori, ja pyörän viritys täyteen iskuunsa. Joskus sitä tuntuu, että mopopojan aivojen paikalla olisi moottori, ja sinne ei mahdu muuta ajatusta, kuin mankin vaihtaminen Yamahan kevariin seuraavana vuonna. Pakko kyllä myöntää, että olisi sitä ihan mukavaa istua itse pyörän takana ja viilettää lämpimässä kesäyössä pitkin tyhjiä katuja.

Nörtit: Näitä vaarattomia poikia ovat koulut täynnä. Aina löytyy joku, joka keskittää intohimonsa koulun käyntii, sekä uusimpiin tietokonepeleihin. Nörtit eivät aina tunne oloaan kotoisaksi tyttöjen lähettyvillä, muttaa niitäkin löytyy, jotka jaksavat keskustella matikan pistrista vaikka yömyöhään asti. Nämä pojat ovat yleensä parempia ystävinä, kuin poikaystävinä.

Pahikset: Koulu menee perseelleen, rööki haisee ja joka toinen sana on vittu. Nämä ihmiset haluaisi vain kiertää kaukaa. Pahiksista harvoin olisi poikaystäväksi, ja yleensä tupakan käry karkoittaa innokkaimmatkin ihailijat tiehensä.

Tavikset: Normaali perus tyyppi, joka on todennäköisesti sekoitus edellä mainittuja. Tavis on yleensä ystävällinen, ja hänelle on helppo puhua. Tavis on yleensä parasta poikaystävä ainesta. Aikaa jää taviksella myös mukavasti tyttöjen tapailuunkin.

Fruittarit:Fruttarit edustavat yleensä jotakin ylläolevista ryhmistä, mutta käytös ja tavat eroavat. Fruittri käyttää aamulla aikaansa sukimalla geeliä hiuksiinsa, ja tunkemalla housunlahkeet sukkiinsa. Fruittarit käyttävät myös usein vaaleanpunaisia vaatteita. Fruittareita heveitsee usein keskellä suurta ryhmää. Yleensä poika joka on tyttöjen piirittämä käytävällä, on fruittari. Haluaisitko sinä poikystävän, joka käyttää ulkonäköönsä enemmän aikaa kuin sinä?

Ryhmiä on vielä vaikka kuinka, mutta mielestäni nämä ovat yleisimmät, jos unohdin jotakin tärkeää, olisi kiva saada siitä ilmoitus. Ja eikun poikia katsastamaan! :)